استفاده همزمان از ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت

ژل لب روسی - تزریق لب روسی - لب روسی
انواع تزریق ژل لب | مدل لب روسی ، عروسکی ، فانتزی ، قلبی و سوتی
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹
مقایسه بهترین ژل های هیالورونیک اسید 2020
مقایسه بهترین ژل های هیالورونیک اسید 2020
شهریور ۲۶, ۱۳۹۹

استفاده همزمان از ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت

ژل هیالورونیک اسید و لیزر

ژل هیالورونیک اسید و لیزر

استفاده همزمان از ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت موضوع این مطلب آموزشی است.

مقدمه 

پیری صورت فرآیندی است که تغییرات مختلفی را شامل می شود. بنابراین ، در بسیاری از بیماران ، ممکن است لازم باشد یک درمان ترکیبی انجام شود. سم بوتولینوم A و پرکننده های پوستی دو روش آرایشی غیر جراحی مشهور هستند که در سطح جهان برای درمان تغییرات مرتبط با سن انجام می شوند. با این حال ، مطالعات زیادی در مورد استفاده همزمان از پرکننده های پوستی و فناوری لیزر برای جوان سازی صورت وجود ندارد. این بررسی با هدف ارزیابی استفاده همزمان از پرکننده های پوست هیالورونیک اسید (HA) و فن آوری لیزر برای جوان سازی صورت انجام می شود.

مواد و روش ها در مقاله ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت

توصیه های اجماع به روز شده در حال حاضر بر اساس تجربه و نظرات نویسندگان و در جستجوی ادبیات است.

نتایج در مقاله ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت

اگر قرار است یک روش ترکیبی (درمان های HA و نور) انجام شود ، در همان روز ، هیئت توصیه می کند همیشه با درمان های سبک شروع به کار کنید ، پس از تزریق HA از دستکاری پوست جلوگیری کنید. برای شخصی سازی مدیریت درمانی ، تعیین دقیق عکسبرداری و کاهش حجم رنج رفته توسط بیماران بسیار مهم است.

نتیجه گیری در مقاله ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت

شواهد علمی موجود در مورد استفاده ترکیبی از پرکننده های HA و نور پالسی شدید با فرکانس رادیویی – لیزر (لیزر / RF / IPL) محدود است و شامل مطالعات عمدتا کوچک و غیراستاندارد است. با این وجود ، بیشتر این مطالعات نشان داد که به طور متوسط ​​، استفاده همزمان (در همان روز) از لیزر و پرکننده های HA برای جوان سازی صورت ، یک استراتژی م effectiveثر و ایمن است که نتایج بالینی و رضایت بیمار را بهبود می بخشد. در آینده مطالعات بالینی به خوبی طراحی شده در مورد اثر بخشی و ایمنی درمان های ترکیبی پرکننده / لیزر مورد نیاز است.

سطح شواهد IV

این مجله مستلزم آن است که نویسندگان سطحی از شواهد را به هر مقاله اختصاص دهند. برای شرح کامل این رتبه بندی پزشکی مبتنی بر شواهد ، لطفاً به فهرست مطالب یا دستورالعمل های آنلاین برای نویسندگان www.springer.com/00266 مراجعه کنید.

یافته ها در مقاله ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی صورت

از آنجا که روند پیری صورت تغییرات مختلفی را در بر دارد ، در بسیاری از بیماران انجام یک درمان ترکیبی ممکن است لازم باشد. سوال اصلی این است که چه وقت و چگونه می توان مداخلات زیبایی مختلف را برای صورت ، دست ها ، گردن و دکلته با خیال راحت و موثر ترکیب کرد

نتایج مطلوب منوط به انتخاب ابزار مناسب و اطمینان از استفاده صحیح از آن است. درک عمیق از مشخصات محصول ، آناتومی و فیزیولوژی پیری برای دانستن اینکه چه زمانی ، در کجا و چگونگی استفاده از روشهای مختلف برای ایجاد هماهنگی صورت ضروری است.

اخیراً دو توصیه اجماع برای ترکیب مطلوب و توالی سم بوتولینوم سموم A (BoNTA) ، اسید هیالورونیک (HA) ، هیدروکسیلاپاتیت کلسیم و سونوگرافی میکرو فوکوس شده با تجسم (MFU-V) در افراد از هر نوع پوست فیتزپاتریک منتشر شده است

BoNTA و پرکننده های پوستی دو روش آرایشی غیر جراحی مشهور هستند که در سطح جهان برای درمان تغییرات مرتبط با سن انجام می شوند. در حقیقت ، ارقام انجمن جراحان پلاستیک آمریکا نشان می دهد که BoNTA و پرکننده های پوستی دو روش درمانی زیبایی غیر جراحی در سال 2014 بودند که بیش از 3.5 و 1.6 میلیون نفر به ترتیب از این اقدامات استفاده می کردند

با این حال ، مطالعات زیادی در مورد استفاده همزمان از پرکننده های پوستی و فناوری لیزر برای جوان سازی صورت وجود ندارد. پیشنهاد شد که استفاده از دستگاه های لیزر پس از تزریق مواد پر کننده ممکن است به طور قابل توجهی اثر پرکننده ها و / یا را کاهش دهد.

شواهد علمی موجود در مورد استفاده ترکیبی از پرکننده های HA و لیزر / RF / IPL شامل مطالعات کوچک و غیراستاندارد است. با این وجود ، بیشتر این مطالعات نشان داد که به طور متوسط ​​، استفاده همزمان (در همان روز) از لیزر و پرکننده های HA برای جوان سازی صورت ، یک استراتژی موثر و ایمن است که نتایج بالینی و رضایت بیمار را بهبود می بخشد.

این گزارش اجماع در پرکننده های HA Juvederm VYCROSS® (Allergan ، Irvine ، CA ، ایالات متحده آمریکا) در غلظت های مختلف ، یعنی 12.5 میلی گرم متمرکز بود. 15 میلی گرم 17.5 میلی گرم و 20 میلی گرم. با این وجود ، همه آنها دارای سطح بسیار پایین و ثابت 1،4-بوتانیدول دی گلیسیدیل اتر (BDDE) هستند.

تفاوت زمانبندی (انتظار 1 یا 2 ساعته) بین لیزر درمانی و تزریق ماده پرکننده HA تعیین کننده نیست. آنچه واقعاً مهم است توالی درمانها (ابتدا لیزر و سپس تزریق HA) و طول موج لیزر است.

به عنوان محدودیت این اجماع ، باید ذکر شود که تمام بحث ها و توصیه ها محدود به مارک های پر مصرف Allergan HA (Allergan، Irvine، CA، USA) است.

ژل هیالورونیک اسید و لیزر

ژل هیالورونیک اسید و لیزر

توصیه های پنل در مقاله ژل اسید هیالورونیک و لیزر در جوانسازی عبارتند از:

اگر می خواهیم یک روش ترکیبی را در همان روز انجام دهیم (درمان های HA و نور) ، همیشه با درمان های سبک شروع کنید و از دستکاری پوست پس از تزریق HA جلوگیری کنید.

در روش فوق الذکر ، سیستم های نوری همیشه غیر نسبی خواهند بود و خطر زخم های پوستی را که می توانند باعث عفونت شوند ، به حداقل می رسانند.

در جلسات نور درمان مجدد ، پس از درمان با HA ، ما از استفاده از چراغ یا لیزر با طول موج بیش از 1000 نانومتر ، با طول پالس میلی ثانیه جلوگیری خواهیم کرد ، به ویژه هنگامی که قبلاً از HA در محلی سازی فوقانی یا تزریقات پوستی یا سطحی استفاده کرده ایم. . تا آنجا که ما می دانیم ، هیچ مشکلی و فعل و انفعالی با سایر لیزرهای غیر نسبی با طول موج پایین وجود نداشته است.

در جلسات درمان مجدد ، همه سیستم های نوری که از مدت زمان پالس در میکروثانیه ، نانو ثانیه یا پیکوثانیه استفاده می کنند ، صرف نظر از طول موج مورد استفاده ، ممکن است پس از هر HA استفاده شود.

عمق ماده پرکننده تزریق شده یکی دیگر از موارد مهم است که باید هنگام انجام یک روش ترکیبی در همان روز مورد توجه قرار گیرد (درمان های HA و نور). پرکننده های مختلف HA در اعماق مختلف تزریق می شوند ، از محل سوپراپریوستئال گرفته تا درم پاپیلاری میانی. این دلیل توصیه به استفاده از لیزرهای غیر نسبی (هر طول موج و هر مدت پالس) و بعداً ، بدون زمان مشخص ، برای تزریق پرکننده AH است. یک مطالعه آینده نگر ارزیابی زمان سپری شده بین لیزر و پرکننده HA و همچنین تأثیر غلظت پرکننده HA و عمق تزریقات ، ممکن است درک بهتری از نتایج داشته باشد.

تشخیص صحیح عکسبرداری و کاهش حجم متحمل شده توسط بیماران به ما کمک می کند تا مدیریت درمانی خود را با ترکیب صحیح عکسبرداری عکس و از بین رفتن حجم درمان در همان جلسه انتخاب و متناسب کنیم.

اگرچه هر دو استراتژی نسبتاً ایمن هستند اما از بروز عوارض احتمالی نیز مستثنی نیستند. بیشتر عوارض ماهیتی گذرا دارند و با موفقیت قابل درمان هستند. این هیئت معتقد است که انتخاب کافی بیمار ، روش و پرکننده به اطمینان از نتیجه مطلوب کمک می کند.

در مورد اثربخشی و ایمنی درمان های ترکیبی پرکننده / لیزر ، مطالعات بالینی آتی طراحی شده در آینده لازم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید