مراقبتهای پوستی مورد نیاز در روزهای گرم سال

کاربردهای مزوتراپی
کاربرد مزوتراپی برای پوست و بدن چیست؟
تیر ۱۲, ۱۴۰۱
سفید شدن مو
چطور می توانیم از سفید شدن موها جلوگیری کنیم ؟
تیر ۱۲, ۱۴۰۱

مراقبتهای پوستی مورد نیاز در روزهای گرم سال

مراقبت پوست در گرما تابستان

مراقبت پوست در گرما تابستان

کم کم دمای هوا در حال افزایش است و 20 روز دیگر مرداد تابستان شروع می شود.

مقدمه 

هر چند مراقبت کردن از پوست در تمامی ایام سال مهم است ولی در فصلها و روزهای گرم اهمیت بیشتری پیدا می کند. علت آن هم این است که تابش اشعه خورشید در این ایام مستقیم تر و تندتر است و احتمال آسیب دیدگی پوست به شدت افزایش پیدا می کند.

همیشه از متخصصان پوست شنیده ایم که در ایام تابستان از ضدآفتابها استفاده کنیم ، تا جایی که امکان دارد با محافظهایی مانند کلاه های لبه دار یا پوششهای مناسب به بیرون از خانه برویم.

خلاصه تا جایی که امکان دارد از قرار گرفتن مستقیم در معرض تابش خورشید بپرهیزیم و با این روش از پوست خود محاظفت کنیم. بسیار جالب است بدانید که بسیاری از افراد حتی با انجام تمامی این توصیه ها باز هم از آسیبهای پوستی در این روزهای گرم سال شکایت می کنند در حالی که برخی از افراد تصور می کنند فقط استفاده از ضدآفتابها یا کلاه های لبه دار می تواند آنها را از شر آسیبهای وارد شه به پوست آنها در تابستان و روزهای گرم نجات دهد.

دقیقاً به همین علت است که تصمیم گرفتیم در این مقاله به اصلاح این باورها بپردازیم و و آگاهی جامع و کاملی از مراقبت پوست در تابستان و روزهای گرم سال به شما بدهیم. بنابراین توصیه می کنیم با این مقاله همراه باشید.

یک) پاکسازی صورت از چربی ها

میزان چربی که روی پوست شما وجود دارد می تواند نقش زیادی در آسیب دیدگی پوستتان داشته باشد. اگر این چربی بیش از حد کم یا زیاد باشد ، قطعاً شما به یک متخصص پوست نیاز دارید تا مطابق با دستورات آن بتوانید از آسیب بیشتر به پوستتان جلوگیری کنید.

بنابراین توصیه می کنیم در ایام تابستان و روزهای گرم سعی کنید میزان چربی که بر روی پوستتان است را با روشهای مناسب کاهش دهید. از آنجایی که در ایام تابستان احتمال عرق کردن شما بالاست ، چربی موجود در پوست علتی است برای اینکه صورت شما بیشتر از زمانهای دیگر عرق کند.

عرق کردن پوست و چربی های روی آن نیز از جمله دلایل اصلی و مهم بروز جوشهای پوستی و لکه های قهوه ای رنگ بر روی پوست شما می باشد. بنابراین بهتر است در روزهای گرم سال روزی 2 تا 3 بار صورت خود را با آب ولرم و صابونهایی که چربی های پوست شما را کاهش می دهد بشویید.

دو) پاکسازی صورت قبل از استفاده از کرمها یا لوسیون ها

به هر حال شما در طول روز ممکن است از منزل خارج شوید یا حتی ممکن است هر روز آماده رفتن به محل کارتان باشید بنابراین حتماً نیاز دارید حداقل از کرم های ضدآفتاب استفاده کنید. به شما توصیه می کنیم قبل از اینکه از کرمهای ضدآفتاب بر روی پوستتان استفاده کنید حتماً پوستتان را با دقت و به طور کامل تمیز کنید.

برای پاکسازی پوست می توانید از لوسیوهایی که به همین منظور تولید شده است استفاده کنید ، اگر امکان استفاده از لوسیون در تمامی شرایط ها وجود ندارد با مقداری آب تمیز و ملایم آن را بشویید.

اگر دقت کرده باشید زمانی که صورت خود را در تابستان می شورید یا از لوسیون ها برای پاکسازی آن استفاده می کنید به شکل باورنکردنی جرم ها و تیرگیهایی را مشاهده می کنید که برایتان جای تعجب دارد.

همین جرم ها و تیرگی های انباشه شده بر روی پوست است که موجب آسیب دیدگی و از بین رفتن شفافیت آن می شود. از آنجایی که در ایام گرما میزان تعرق و همچنین آلاینده هایی که روی پوست شما می نشیند بالاست پس موضوع پاکسازی آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

به ویژه اینکه قبل از کرمها و لوسیون ها حتماً آن را پاکسازی کنید تا پوستی یک دست و شفاف داشته باشید و از تعرق بیش از حد جلوگیری کنید.

سه) ضدآفتاب خود را تغییر دهید

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که بسیاری از افراد مرتکب می شوند این است که از یک ضدآفتاب برای تمامی ایام سال استفاده می کنند. تصور آنها این است که یک ضدآفتاب خوب برای تمامی ایرادی ندارد.

توصیه ما به شما این است که با تغییر کردن فصل و میزان تابش نور خورشید ، ضدآفتاب خود را تغییر دهید. به عنوان مثال ، برای ایام تابستان سعی کنید از ضدآفتابهایی که فاقد چربی هستند استفاده کنید زیرا در ایام تابستان میزان تعرق بالاست و احتمال اینکه ضدآفتاب به سرعت جذب پوست شما شود و حتی میزان چربی پوست را افزایش دهد بسیار زیاد است.

در ایام سرد سال مانند پائیز و زمستان نیز بهتر است از ضدآفتابهایی که دارای چربی هستند استفاده کنید ، زیرا سرمای هوا موجب خشک شدن پوست صورت شما و آسیبهای مربوط به سرما که شامل خشک شدگی و چروک شدگی است می باشد.

بنابراین بهتر است به این نکات مهم توجه کنید تا همواره پوستی سالم و شاداب داشته باشید و بتوانید از آسیبهای پوستی دور بمانید. پیشنهاد می کنیم اطلاعات خود در خصوص ضدآفتابهای مناسب برای هر فصل را افزایش دهید و حداقل از 2 تا 3 ضدآفتاب متنوع و متناسب با ایام سال استفاده کنید.

چهار) از مرطوب کننده های بر پایه آب استفاده کنید

معمولاً کرم هایی که شما برای مرطوب نگه داشتن صورتتان از آنها استفاده می کنید یا بر پایه چربی هستند که روغن هایی را از گیاهان مختلف گرفته و کرمهای نرم کننده تهیه کرده اند ، این دسته از کرمها دارای چربی هستند و به محض استفاده از آنها کاملاً متوجه میزان چربی آنها می شوید.

در مقابل برخی از کرم ها نیز وجود دارند که در تهیه آنها از آب به جای چربی استفاده شده است که وظیفه آبرسانی به پوست شما را دارند. بهترین انتخاب برای شما انتخاب کرم ها بر پایه آب یا همان آبرسانها هستند.

در ایام تابستان با آبرسانهای مناسب سعی کنید پوست خود را مرطوب نگه دارید. اگر در تابستان از کرم های نرم کننده استفاده کنید میزان تعرق را افزایش خواهند داد که خود این امر موجب خشکی پوست شما می شود و از طرفی ممکن است پوستتان را بسوزاند.توصیه ما به شما این است که آبرسانها را جایگزین کرمهای نرم کننده کنید.

حتی بهتر است به جای مرطوب کننده ها نیز از آبرسانها استفاده کنید زیرا بسیاری از برندها وجود دارند که حتی در کرمهای مرطوب کنده خود که باید بر پایه آب تهیه شود از روغن ها و چربی ها استفاده می کنند و همین موجب کاهش کیفیت محصولات آنها خواهد بود و همان نرم کننده محسوب خواهند شد تا آبرسان و مرطوب کننده.

پنج) در انتخاب لوازم آرایشی دقت کنید

بهتر است از لوازم آرایشی در تابستان با دقت بیشتری استفاده کنید. از آنجایی که لوازم آرایشی می تواند چندین لایه بر روی پوست شما ایجاد کند و همین موجب سنگین شدن و حساس تر شدن پوست شما می شود ، بهتر است در تابستان از لوازم آرایشی سبک استفاده کنید.

به طور کلی در این ایام کمتر از روزهای سرد سال از لوازم آرایشی استفاده کنید ولی در صورت استفاده سعی کنید از کرم پودرها و سایر لوازم سبک تر استفاده کنید.

شش) رسیدگی به پوست را فراموش نکنید

علاوه بر اینکه باید در تابستان از ضدآفتابهای مناسب استفاده کنید یا تا جایی که امکان دارد لوازم آریشی استفاده نکنید ، بهتر است میزان مراقبت و رسیدگی خود را نیز افزایش دهید. به شما توصیه می کنیم از ماسکهای مناسب این فصل استفاده کنید.

به عنوان مثال ، ماسک میوه از جمله بهترین ماسکهایی است که می توانید در این ایام از آنها استفاده کنید. میوه هایی که میزان آب موجود در آنها زیاد و کاهش دهنده دمای پوست و بدن هستند مناسب ترین ماسکها می باشند. از جمله آنها می توانیم به میوه خیار اشاره کنیم.

هفت) آب موجود در بدن را به میزان حداکثر تأمین کنید

بدن شما روزانه به حجم کافی از آب نیاز دارد. به ویژه زمانی که هوا گرم تر است شما احساس نیاز بیشتری به آب دارید. نه تنها مصرف آن می تواند آب موجود در بدن شما را تأمین کند بلکه برای سلامت پوستتان نیز بسیار مفید است.

توصیه این است که در ایام تابستان به اندازه کافی آب بنوشید، برخی از متخصصان روزانه 8 لیوان را توصیه کرده اند ، ممکن است برخی از شما تا این اندازه ظرفیت نوشیدن آب را نداشته باشید هیچ اشکالی ندارد و جای نگرانی نیست ، فقط بهتر است میزان مصرف آبتان را نسبت به سایر اوقات افزایش دهید.

یکی دیگر از اقدامات بسیار مفید این است که پوست صورت خود را روزانه یکی دو بار با آب ولرم به اندازه کافی بشویید. همچنین توصیه می کنیم پس از شستشوی پوست صورتتان تا جایی که امکان دارد از خشک کردن آن بپرهیزید و اجازه دهید آب به منافذ پوست شما نفوذ کند.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید