سوزن کنولا چیست ؟

کانولا Cannula یک سوزن با نوک صاف است که هنگام استفاده از ژل به عنوان جایگزین سوزن عمل می کند. پرکننده های پوستی (مانند آنهایی که با نام تجاری ژوویدرم و پروفایلو فروخته می شوند) به طور سنتی با استفاده از سوزن های نوک تیز استفاده می شوند.

به طور سنتی ، فیلر پوستی با استفاده از سوزن تزریق می شوند. در حقیقت ، بیشتر پرکننده های پوستی هنوز هم با دو سوزن کوتاه (1/2 اینچ) به عنوان روش توصیه شده برای تزریق محصول ارائه می شوند. با این حال ، استفاده از سوزن عرضه شده و در عوض ، استفاده از یک کانولا نوک صاف برای تزریق مواد پرکننده پوستی مزایای زیادی دارد. یکی از مزایای اصلی استفاده از کانولاهای نوک تیز ، کاهش احتمال نفوذ به رگهای خونی ، به ویژه عروق است. تزریق ماده پرکننده به عروق می تواند عواقب فاجعه باری از جمله نابینایی ، سکته مغزی و مرگ قسمتهایی از پوست تزریق شده را به همراه داشته باشد.

اکثر قریب به اتفاق پزشکان هنوز از سوزن برای تزریق مواد پرکننده استفاده می کنند ، اگر چه استفاده از کانولا در حال افزایش است. از نظر فنی ، استفاده از کانولا بسیار دشوارتر است. برای استفاده از یک کانولا ، احساس قابل توجهی لازم است ، در حالی که سوزن به راحتی از طریق بافت ها سوراخ می شود. از آنجا که نوک یک سوزن تیز بسیار ظریف است ، در واقع یک ضرب نیرو است. به همین دلیل است که برای مجرای سوزن از طریق صورت ، فقط مقدار کمی نیروی فشار لازم است. منحنی یادگیری همراه با استفاده از یک کانولا همراه با هزینه اضافی برای خرید کانولا می تواند عدم استفاده در بین پزشکان را علیرغم مزایای آنها حساب کند.

هنگام استفاده از سوزن ، نوک تیز سوزن از طریق پوست نفوذ می کند و تا عمق محل تزریق پرکننده پایین می رود. در مقابل این ، یک کانولا دارای نوک صاف است و بنابراین نمی تواند پوست را سوراخ کند. برای ایجاد محل ورود کانولا که فقط از داخل پوست عبور می کند ، سوزن لازم است. سپس از کانولا برای عبور از نقطه ورود به مناطق زیر پوست استفاده می شود. کانولا با نوک بلانت می تواند دوباره وارد همان نقطه ورودی شود بدون اینکه به بیمار با سوراخ سوراخ دیگری صدمه بزند.

 

سوزن کنولا - فروش سوزن کنولا

سوزن کنولا – فروش سوزن کنولا

انواع سوزن کنولا 

سوزن کنولا گیج های ۲۲،۲۳ با طول ۵۰ یا ۷۰ میلیمتر برای لب و خط خنده

سوزن کنولا  گیج ۲۷ با طول ۵۰ میلیمتر برای تزریقات دور چشم

مورد استفاده قرار می گیرد.

هر قدر گیج کنولا عدد بزرگتری باشد، ضخامت یا قطر کنولا کمتر خواهد بود.

سوزن کنولا - فروش سوزن کنولا

سوزن کنولا – فروش سوزن کنولا

 

تفاوت سوزن معمولی و سوزن کنولا

احتمالاً بارزترین تفاوت بین سوزن و کانولا این است که نوک سوزن تیز است در حالی که کانولا صاف است ، تیز است. در حالی که از یک سوزن سوراخ کوچک برای ایجاد نقطه ورود اولیه استفاده می شود ، به محض قرار دادن کانولا به داخل پوست ، احتمال سوراخ شدن و عبور از رگ های خونی بسیار کمتر است.

هنگام مقایسه نیروهای مورد نیاز برای نفوذ به عروق شریانی صورت بین جنسیت های مختلف ، شریان ها یا طرفین صورت ، از نظر آماری تفاوت معناداری مشاهده نشد (همه 05/0> p). نیروهای مورد نیاز برای نفوذ به میزان قابل توجهی (p <0.001) با سوزن های قطر کوچکتر کاهش می یابد (گیج 20 ، 0.12 N 1.12 نیوتن ،گیج 22 ، 0.25 ± 1.08 نیوتون ، گیج 25 ، 24/0 ± 69 69 0.24 نیوتن ، و گیج  27 ، 0.70 ± 0.29 N) و در کانولاها (گیج 22 ، 1.50 ± 0.31 N ؛گیج 25 ، 1.04 ± 0.36 N و گیج 27 ، 0.78 ± 0.35 N). با مقایسه کنولاهای 27 گیج ، هیچ اختلاف آماری معنی داری بین سوزن و کانول مشاهده نشد. یک شریان را می توان با یک نیروی مشابه و مستقل از اینکه سوزن یا کانول تزریق شده باشد نفوذ کرد (0.29 ± 0.70 N N در مقابل 0.35 ± 0.78 N ؛ p = 0.558).

نتیجه گیری: کانولا ها ، در تمام اندازه های اندازه گیری شده به جز گیج 27 ، به نیروهای بیشتری برای نفوذ داخل رحمی نیاز دارند در مقایسه با سوزن های به اندازه مناسب ، ایمنی کانولا های 22 و گیج 25 را تأیید می کنند. با این حال ، کانولاهای گیج 27 نیاز به نیروهایی مشابه سوزنهای گیج 27 دارند ، که نشان می دهد کانولاهای گیج 27 از ایمن تر از سوزنهای گیج 27 نیستند.

سرنگ تزریق ژل

سرنگ مخصوص تزریق ژل طراحی شده است. محصولات آرایشی و بهداشتی فیلر پوست ، مانند اسید هیالورونیک ، حاوی ذرات کوچکی هستند و ویسکوزیته بالایی دارند. در نتیجه تزریق را دشوارتر می کند. به عنوان مثال به دلیل اینکه سوزن های معمولی به راحتی از سرنگ بیرون می آیند یا مسدود می شوند. برای غلبه بر این مشکلات سرنگ انسولین خاصی را با ویژگی های منحصر به فرد تولید کرده است. متعاقباً به شما کمک می کند تزریق ژل و مزوتراپی خود را با بهبود دقت ، کارایی و از همه مهمتر راحتی بیمار تقویت کنید.

توضیح در مورد تزریق ژل

دو نوع سرنگ و سوزن زیبایی برای استفاده با فیلر پوستی تولید شده است. سوزن های زیرپوستی منظم می توانند به راحتی از سرنگ جدا شده و یا به دلیل ویسکوزیته بالا و ذرات کوچک مواد پرکننده پوستی مسدود شوند. سوزن های زیبایی معمولاً غلبه یافته غلبه می کنند و هدف آنها ارائه بهترین تجربه برای متخصصان در سراسر جهان است. سوزن های پرکننده پوست ما تزریق پرکننده را راحت تر ، راحت تر کرده و نرمترین و کنترل شده ترین تزریق پرکننده های پوستی را ارائه می دهند.

ویژگی های تزریق ژل با میکرو کنولا

میکرو کنولا ساخته شده از مواد ضد خش

میکروکنولا نیازی به بی حسی ندارد

نیاز کمتر به تعداد دفعات تزریق سوزن

درد تزریق کمتر با میکرو کنولا

محرک مناسب جهت کلاژنسازی در منطقه تزریق