ژل هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک حیاتی ترین موکو پلی ساکارید در بافت پوست است که با داشتن خاصیت جذب آب در بافت ها باعث پر شدن بافت ، تنظیم رطوبت و آبرسانی ، لطافت و تازگی پوست می گردد.هیالورونیک اسید یک ماده شفاف و چسبنده است. وقتی که به شکل زیرپوستی در بافت و اعضای مختلف صورت و بدن تزریق می شود به عنوان داربست های ساختاری به تعیین شکل کلی بافت یاری می رسانند ، با جذب آب سبب می شود قشر میان سلولی به صورت ژلی آبدار دربیاید و سلول ها را مرطوب نگه می دارد ، به قوام و استحکام پوست بهبود می بخشد ، حالت کشسانی و ارتجاعی پوست را افزایش می دهد و سبب فربهی و حجیم شدن بافت موردنظر می گردد.

با شروع روند پیری و بیشتر شدن سن ، مقدار هیالورونیک اسید در بدن به نسبت زیادی افت پیدا می کند و همین امر باعث ظهور چین و چروک های پوستی ، شلی و پژمردگی صورت می شود.

فیلرهای پوستی هیالورونیک اسید به علت بهره مندی از سریع ترین و شگفت انگیزترین کارکرد درمانی زیبایی به منظور پرسازی بافت هدف و هیدراته کردن پوست از عالی ترین ، ایمن ترین و محبوب ترین فیلرهای پوستی به شمار می آیند.

موارد استفاده ژل هیالورونیک اسید

*حذف چین و چروک های پوستی

*رفع افتادگی و شلی پوست

*جوانسازی صورت ، گردن و دست ها

*پرسازی و محو خطوط خنده

*خطوط ماریونت

*برجسته سازی لب ها

*حجم دهی به گونه ها

*خطوط اطراف چشم

*خطوط اخم و اندوه

*خطوط پیشانی و نواحی شقیقه

*محو جای اسکار ، جوش و آکنه پوستی

*آبرسانی و شادابی پوست

انواع ژل ها و فیلر هیالورونیک اسیدی

به طور حتم برخورد با اسامی مدل ها و برندهای گوناگون پرکننده های هیالورونیک اسیدی شما را سرگشته و بلاتکلیف خواهد کرد. از این رو با شناخت و هوشیاری از محبوب ترین و قابل اعتمادترین این فیلرها با اطلاعات کامل از کاربرد و کارایی آن ها برای یک درمان زیبایی و جوان سازی ایده آل و مطلوب جلو روید.

مدل ها و مارک های متنوعی از پرکننده های هیالورونیک اسیدی تهیه و به بازار ارائه شده است که از استاندردترین و ایمن ترین و باکیفیت ترین آن ها که در کشور در دسترس می باشد می توان به ژوویدرم ، رستیلن ، بلوترو ، رووفیل و… اشاره کرد.

ژوویدرم یک فیلر هیالورونیک اسیدی باسابقه و ایمن در سطح دنیاست که به منظور از بین بردن چین و چروک های پوستی ، افتادگی و شلی پوست ، حجم دهی به لب ها و گونه ها مورداستفاده قرار می گیرد.

بلوترو نیز با داشتن ترکیبات هیالورونیک اسیدی در تجدید حجم تحلیل رفته بافت صورت ، پرسازی چین و چروک ها ، برجسته سازی گونه و لب ، جوان سازی گردن و دست یک گزینه ایده آل بحساب می آید.

رووفیل با خاصیت مواد هیالورونیک اسیدی در خود در زاویه سازی و حالت دهی به نواحی خاص صورت ، رفع چین و چروک های شدید پوستی کاربرد و کارایی دارد.

چگونگی تزریق ژل های هیالورونیک اسید

به طور معمول تکنیک تزریق پرکننده های هیالورونیک اسیدی بدون عمل بیهوشی و تنها در صورت نگرانی و ترس با استفاده از مواد بی حسی موضعی و با سرنگ های ظریف اجرا می گردد و اغلب 15 الی 30 دقیقه طول می کشد. بعد از درمان نیازی به سیکل بهبودی و استراحت خاصی نیست و بیماران بعد از تزریق به راحتی سریعاً قادرند فعالیت های روزانه خود را از سر بگیرند.

مدت ماندگاری ژل هیالورونیک اسیدی

نتایج درمانی این پرکننده های پوستی به طور معمول از 6 الی 18 ماه به طول می انجامد. پس از طی این مدت ، جهت حفظ اثرات درمانی ، در صورت تمایل می توانید سیکل درمانی را از نو تکرار نمایید بسته به سن بیمار ، شدت عارضه ، نواحی تزریق ، نوع پوست ، دوز تزریقی ، برند مورد استفاده مدت زمان ماندگاری هیالورونیک اسید از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود.

عوارض جانبی ژل هیالورونیک اسید

واکنش های پوستی معمول و زودگذر تزریق نظیر قرمزی ، تورم ، خارش ، حساسیت به لمس ، درد جزئی از عارضه های جانبی تزریق ژل های هیالورونیک اسید بوده که به طور معمول بعد از حداکثر یک هفته بهبود می یابند و نیازی به درمان خاصی ندارند.

موارد ممنوعیت استفاده از ژل هیالورونیک اسیدی

ـ زنان در دوران بارداری و شیردهی

ـ افراد مبتلا به زخم ، عفونت فعال ، تبخال ، التهاب در موضع تحت درمان

ـ کسانی که دچار دیابت شدید ، اختلالات انعقادی ، سرطان ، بیماری های خودایمنی ، پسوریازیس ، بیماری های قلبی مغزی هستند

ـ مصرف داروهایی نظیر آسپرین ، آکوتان ، وارفارین و مانند این ها


منبع اطلاعات در آبرسانی هیالورونیک اسید 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.