نتایج تحقیقات تزریق ژل فیلر در دوران بارداری و شیردهی

RF - میکرونیدلینگ
میکرونیدلینگ و RF نیدلینگ
خرداد ۱۴, ۱۴۰۰
ناحیه تزریق ژل صورت
5 ناحیه تزریق ژل صورت
خرداد ۱۴, ۱۴۰۰

نتایج تحقیقات تزریق ژل فیلر در دوران بارداری و شیردهی

تزریق ژل فیلر در دوران بارداری

تزریق ژل فیلر در دوران بارداری

تزریق ژل فیلر در دوران بارداری و شیردهی موضوع این مطلب آموزشی برای زیباجویان و فعالان حوزه زیبایی است.

بارداری یک روند خسته کننده است و باعث می شود زنان احساس معمول خود را نداشته باشند. با این حال ، بهتر است تا پس از بارداری صبر کنید تا تزریق بوتاکس و فیلرهای پوستی از سر گرفته شود. هیچ مزیت آرایشی و بهداشتی ارزش آن را ندارد که کودک متولد شده را در معرض خطر قرار دهد.

آیا می توانم هنگام بارداری ژل فیلر تزریق کرد

استفاده از ژل فیلر پوستی برای زنان باردار غیرقانونی نیست. اگر آنها یک انژکتور تمایل پیدا کنند ، کاملاً می توانند کاری انجام دهند. پرکننده های پوستی بر روی بیماران باردار آزمایش نشده اند ، بنابراین مدارک پزشکی مشخصی برای حمایت از ایمنی پرکننده ها در دوران بارداری وجود ندارد. به دلیل ملاحظات اخلاقی ، هیچ کس قصد انجام یک مطالعه بالینی در این مورد را ندارد.

تزریق فیلر قبل از بارداری

درمان های انتخابی ، مانند بوتاکس یا ژل فیلر تزریقی ، هنگام بارداری ممنوع است. طبق تحقیقات FDA ، تحقیقات کافی برای نشان دادن اینکه آیا انجام بارداری برای از بین بردن چین و چروک در صورت بارداری ایمن است ، کافی نیست.

بارداری تأثیر بسیار زیادی بر بدن دارد. نوسانات هورمونی می تواند باعث شکستگی ، قرمزی یا حتی هایپرپیگمنتیشن شود. به دلیل این مسائل و موارد دیگر ، بسیاری از خانم ها علاقه مند به استفاده از ژل صورت پوستی در دوران بارداری برای رفع مشکلات پوستی خود هستند. اما آیا جستجوی داروهای تزریقی در دوران بارداری ایمن است؟

آنچه مطالعات تزریق فیلر در بارداری

مطالعات گسترده کمی در مورد مواد تزریقی و بارداری انجام شده است. این امر به دلیل ماهیت انجام آزمایشاتی است که می تواند بر سلامت کودک تأثیر بگذارد. بعضی از گروه ها داده هایی را از پزشکان جمع آوری کرده اند که پذیرفتند درمان های تزریقی را بر روی زنان باردار انجام می دهند. در حالی که هیچ ارتباط مستقیمی بین داروهای تزریقی و سلامت جنین یافت نشد ، این مطالعه نتیجه گرفت که بهترین کار این است که “خطرات و مزایا را به دقت بررسی کنید” و از دستورالعمل ارائه دهنده خدمات خود پیروی کنید.

از آنجا که این مطالعات دارای حجم نمونه کوچکی بودند و نتایج بی نتیجه بودند ، ما توصیه نمی کنیم از پرکننده های پوستی در دوران بارداری استفاده کنید. مواد موثره فعال ، به ویژه تعدیل کننده های عصبی ، باید با احتیاط و با صلاحدید استفاده شود.

تزریق ژل پوستی در بارداری چقدر ایمن هستند؟

اگر چندی پیش مواد پرکننده پوستی تزریق کرده اید و اکنون متوجه شده اید که باردار هستید ، دیگر نیازی به وحشت نیست زیرا خبر خوبی برای شما وجود دارد. بسیاری دیگر از زنان مانند شما هستند که بعداً از بارداری خود مطلع می شوند. با توجه به تعداد زیادی از زنان که تحت تزریق پرکننده های پوستی قرار گرفته اند ، این واقعیت است که ممکن است در 6 تا 8 هفته اول از بارداری خود مطلع نشوند ، شما تنها نیستید! به طور کلی ، پرکننده های پوستی برای جنین در حال رشد بی خطر هستند. و این دلیل آن است:

تزریق موضعی :

هر ماده خارجی یا مضر وارد گردش خون می شود ممکن است روی جنین (کودک شما به دنیا بیاید) تأثیر بگذارد زیرا جنین از طریق گردش خون مادر تأمین می شود. از طرف دیگر ، مواد شیمیایی که با جریان خون تماس ندارند به طور معمول برای جنین در حال رشد بی خطر هستند. از آنجا که ، پرکننده های پوستی به صورت موضعی در محل درمان تزریق می شوند. چه در عضلات و چه در لایه زیر پوست و نه از راه وریدی (در وریدها) ، احتمالاً مواد شیمیایی در گردش خون وارد نمی شوند.

مواد شیمیایی پایدار:

دلیل دیگر ایمن بودن پرکننده های پوستی در بارداری این است که مواد شیمیایی مورد استفاده در پرکننده های پوستی ترکیبات پایداری هستند. این بدان معنی است که آنها تمایل دارند که در محل محلی خاص متصل شده و خون را لغزند. این امر احتمال دخالت پرکننده های پوستی در گردش خون را بیشتر کاهش می دهد و جنین در امان می ماند.

حجم کم:

پرکننده های پوستی به مقدار کم تزریق می شوند ، که این امر احتمال تأثیر روی جنین را بیشتر کاهش می دهد.

مطالعات گذشته در مورد تزریق ژل در دوران بارداری :

تحقیقات هیچ ارتباطی بین فیلرهای پوستی استفاده شده در بارداری و نوزادانی که دارای نقص مادرزادی هستند ، پیدا نکردند. حتماً در مورد رابطه علت و معلولی این دو در صورت وجود چیزی شنیده اید. متأسفانه نقص مادرزادی در نوزادان معمول است (به دلایل متعدد دیگر). از این رو بدون نیاز به تزریق مواد پرکننده پوستی در دوران بارداری ، بی ضرر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید