پاک کننده های صورت چه چیزی هستند و چه اهمیتی در مراقبت پوست دارند ؟

انواع لکه پوست
جدیدترین درمان لکه های پوستی
دی ۲۵, ۱۴۰۰
جوانسازی پوست
دو روش متفاوت برای جوانسازی پوست
دی ۲۵, ۱۴۰۰

پاک کننده های صورت چه چیزی هستند و چه اهمیتی در مراقبت پوست دارند ؟

تونر پوست

تونر پوست

آلودگی ها از جمله موضوعاتی است که در دنیای کنونی بسیار قابل بحث است.

از آنجایی که در محیط زندگی ما انسانها آلودگی های زیادی وجود دارد و هر چقدر در شهرهای بزرگتر زندگی کنیم میزان آلودگی ها بیشتر خواهد بود پس بسیار مهم است که بدانیم این آلودگی ها چه تأثیری روی پوست ما خواهد گذاشت و اقدماتی که ما می توانیم برای کاهش عوارض آنها انجام دهیم چه چیزی است ؟

از صبح که روز شما شروع می شود تا شب که مجدد به خواب بروید پوست صورت شما در معرض ذرات و آلاینده های بسیار متعددی قرار می گیرد. بنابراین زمانی که در حال شستشوی صورت خود هستید در واقع در حال از بین بردن این ذرات می باشید.

یکی از موضوعاتی که باید توجه داشته باشید این است که آلودگی های هوا با شستشو توسط آب از پوست صورت شما از بین نخواهد رفت. در صورتی که به درستی نتوانید پوست صورت خود را بشورید عوارض پوستی همچون جوش های سر سیاه در پوست شما ظاهر خواهد شد. از طرفی اگر از محصولات آرایشی در طول روز روی پوست خود استفاده می کنید .

بنابراین آسیبهای پوستی شما بیشتر خواهد بود ؛ چرا که آب به تنهایی نمی تواند تمامی این مواد را از روی پوست شما پاک کند. به همین دلیل است که این روزها محصولی به نام پاک کننده پوست رواج زیادی پیدا کرده و طرفداران زیادی دارد.

در این جا مطالبی را در خصوص پاک کننده های صورت برای شما بیان خواهیم کرد که قطعاً شما را در انتخاب یک پاک کننده مناسب و نحوه استفاده از آنها یاری خواهد کرد.

نحوه استفاده از پاک کننده صورت

بهتر است روزی دو مرتبه از پاک کننده های پوست صورت استفاده کنید. این کار را بهتر است هر روز تکرار کنید حتی اگر در طول روز از مواد آرایشی استفاده نکرده باشید. اگر هر روز از ضد آفتابها یا لوازم آرایشی استفاده می کنید بهتر است در دو مرحله به پاکسازی پوست خود بپردازید.

مرحله اول: بهتر است ضدآفتاب یا آرایش صورت خود را توسط یک پاک کننده آرایش پاک کنید. برای این کار از پد یا پنبه تمیز استفاده کنید و آن را روی تمامی قسمتهای صورت خود بچرخانید تا همه قسمتهای صورت شما تمیز شود.

مرحله دوم: در گام بعدی بهتر است از کرم هایی که برای ماساژ دادن پوست صورت است استفاده کنید. این کار موجب می شود تا تمامی مواد آرایشی و آلودگی هایی که روی پوست شماست از بین برود.

همچنین توصیه می شود هنگام شستشوی صورت از آب ولرم استفاده کنید چرا که آب سرد به خوبی نمی تواند پوست را شستشو دهد و آب داغ نیز موجب آسیب دیدن پوست صورت شما می شود.

نکته دیگری که باید یادآور شویم این است که از پاک کننده های متوسط استفاده کنید زیرا پاک کننده های نامناسب مانند پاک کننده های قوی می توانند پوست صورت شما را خشک یا حساس سازد و آسیبهای جدی به آن وارد کند.

همچنین نوع پوست شما نیز از جمله عواملی است که هنگام خرید یک پاک کننده پوست مناسب باید به آن توجه کنید. برای اینکه از نوع پوست خود و پاک کننده مناسب مطلع شوید بهتر است با یک متخصص پوست صحبت کنید. همچنین خود شما انتخاب کننده اصلی پاک کننده پوست صورت هستید.

به عنوان مثال برخی از افراد ترجیح می دهند از محصولاتی که به شکل ژل است استفاده کنند و در مقابل برخی نیز محصولاتی که به شکل لوسیون و کرم هستند ترجیح می دهند پس در اینکه چه نوع محصولی انتخاب کنید خودتان نیز از عوامل اصلی در این زمینه هستید.


موضوع مرتبط :

جدیدترین درمان لکه های پوستی

تبخال بعد از تزریق ژل لب

5 ناحیه تزریق ژل صورت

دیدگاه ها بسته شده است

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید