جراحی زیبایی و کرونا
اقدامات احتیاطی ایمنی جراحی پلاستیک در دوران ویروس کرونا
شهریور ۲۲, ۱۳۹۹
ژل رووفیل اولترا 10 سی سی
ژل رووفیل اولترا ۱۰ سی سی Revofil Ultra
شهریور ۲۲, ۱۳۹۹

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

انواع پروتز سینه

پروتز سینه یک عمل ترمیم سازی و نوسازی بافت پستان از راه بزرگتر و حجیم کردن آن است که یکی از پراستفاده ترین و محبوب ترین جراحی های زیبایی در میان خانم هاست.

پروتز سینه برای افرادی که به صورت مادرزادی سینه های غیرطبیعی و نامقارن دارند ، کسانی که به علت شیردهی و بارداری و یا افزایش سن بافت سینه شان تحلیل رفته و کوچک شده ، زنانی که به علت عوامل ژنتیکی یا لاغری و یا کاهش وزن بافت پستان کم و یا افتاده ای دارند ، کسانی که به علت بیماری سرطان سینه ، پستان خود را از دست داده اند مناسب و مورد استفاده قرار می گیرد.

پروتزهای سینه از جنس ، ترکیبات ، شکل و اندازه های متفاوتی ساخته شده اند که از لحاظ کیفیت تفاوت زیادی با یکدیگر نخواهند داشت ولی از لحاظ میزان برش ، لمس و احساس طبیعی ، هزینه جراحی ، طول عمر با یکدیگر فرق دارند و جراح متخصص با توجه به وضعیت و خواسته بیمار یکی از آن ها را گزینش و استفاده می کند.

انواع پروتز سینه از نظر جنس و ترکیبات تشکیل دهنده

  • پروتز سینه سیلیکونی :

این نوع پروتز از مواد متفاوت سیلیکون تشکیل و درست شده است و مشابه ژل لغزنده و چسبناک می باشد. به علت ایمنی بالا و آسیب پذیری کمتر این پروتزها ، گویا ظاهراً گزینه اول زنان جهت پروتز سینه می باشد. علت این مساله مشابه بودن پروتزهای سیلیکونی به بافت سینه است. همچنین در زمان آسیب و ضربه دیدن پروتزهای سیلیکونی به طور کامل تخلیه و محو نمی شوند و ژل داخل پروتز به قسمت های پیرامونی و یا سایر لایه ها وارد خواهد شد. اگر از این نوع پروتز جهت جراحی زیبایی پستان استفاده شود ، بررسی منظم وضعیت بیمار به وسیله ی جراح متخصص مساله ای الزامی خواهد بود. سن مناسب برای استفاده از پروتز سینه سیلیکونی حداقل 22 سال می باشد.

امتیازات:

ـ لمس طبیعی تر

ـ دارای حداقل ریسک تخلیه ناگهانی

ـ رسیک چروک و ناهموار شدن کمتر

عیوب:

ـ احتیاج به بررسی و نظارت منظم و زیاد

ـ نیاز به برش و شکاف زیادتر روی پوست

ـ احتمال پارگی فاقد نشانه

ـ هزینه بالا

کسانی که عمل پروتز سینه سیلیکونی انجام می دهند ضروری است که سه سال پس از جراحی ام آر ای انجام دهند و پس از آن به فواصل هر دو سال یک مرتبه ضروری است جهت معاینه پاره شدن بدون علامت پروتزهای سیلیکونی ام آر ای انجام دهند و به پزشک خود مراجعه کنند.

یکی از محصولاتی که طی سال های اخیر جایگزین مناسبی برای انواع پروتز سینه شده است ، استفاده از ژل هیالورونیک اسید می باشد که نه تنها عوارضی ندارد، بلکه کلاژنسازی را نیز تحریک می نماید.

  • پروتز سینه آب نمکی

پروتزهای سینه آب نمکی با آب نمک یا سالین ساخته شده اند و گرد می باشند. این پروتزها دیواره ی سیلیکونی نفوذناپذیری دارند ، از پروتزهای سیلیکونی محکم تر و سخت تر بوده و در زمان پارگی و صدمه دیدن کاملاً تخلیه و صاف می شوند و مواد داخل آن ها در خلال یک پروسه ی طبیعی جذب خود بدن خواهد شد. به علت وجود این مواد به صورت طبیعی در درون بدن ، در صورت پارگی مشکل و خطری جهت سلامتی و ایمنی بدن به وجود نخواهند آورد. سن مناسب برای استفاده از پروتزهای سینه آب نمکی حداقل 18 سال است.

امتیازات

ـ احتیاج به بررسی و نظارت کمتر

ـ احتیاج به برش و شکاف کمتر روی پوست

ـ هزینه کمتر

عیوب:

ـ رسیک چروک شدن و ناهمواری زیادتر

ـ رسیک تخلیه ناگهانی

ـ لمس غیرطبیعی تر

ـ امکان تاثیر زیادتر روی بافت پستان

  • پروتزهای سینه ثابت

پروتزهای ثابت در صورت پارگی هرگز تغییر شکل نخواهند داد و از بین نمی روند. این پروتزها دارای شکل بوده و در ناحیه تحتانی خود برآمدگی زیادتری دارند. فشردگی سیلیکون در این دسته از پروتزها بیشتر بوده از این رو محکم تر و سخت تر می باشند. برجسته ترین نقص این نوع پروتزها این است که جهت قرارگیری در پستان نیاز به شکاف و برش زیادتری روی پوست دارند.

انواع پروتز سینه از نظر فرم ظاهری

  • پروتز سینه قطره اشکی:

پروتز سینه قطره اشکی برای کسانی که دوست دارند شکل ظاهری سینه شان جلوه ای طبیعی و عادی تر داشته باشد مناسب است. همچنین این نوع پروتز برای افرادی که بافت پستان ندارند و بافت پستانشان کوچک است و کسانی که سینه نامتقارن و یا غیرطبیعی دارند پروتز سینه قطره اشکی به کار گرفته می شود.

  • پروتز سینه گرد:

پروتز سینه گرد برای زنانی که تمایل دارند پستان های برآمده ای داشته باشند بیشتر مورداستفاده قرار می گیرد. از طرفی افرادی که دوست دارند پروتز سینه شان بافت و فرم نرم و بهتری داشته باشد اغلب گزینه مناسبی خواهد بود.

انواع پروتز سینه از نظر حالت و میزان برجستگی

ـ پروتز با برآمدگی خیلی زیاد

ـ پروتز با برآمدگی زیاد

ـ پروتز با برآمدگی کم

پروتز سینه خارجی

اگر دوست دارید جراحی برای پروتزهای سینه داخلی ندارید ، یک روش مناسب استفاده از پروتزهای سینه خارجی است که احتیاجی به عمل ندارند. با آن که در بعضی حالات این نوع پروتزها موجب آلرژی پوستی ، تعرق ، خارش و … می شوند و ممکن است از هم جدا شوند؛ با این وجود به کارگیری این نوع پروتزها ساده ترین و فوری ترین راه حل جهت افزایش حجم و بزرگ کردن بافت بیرونی پستان ها می باشد.

طی سالهای اخیر ، ژل 10 سی سی مثل سوفیدرم ، هایومکس و رووفیل جایگزین این پروتزها شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید