تفاوت ژل پرکننده و بوتاکس چیست؟

قیمت ژل صورت
قیمت ژل برای تزریق در نواحی مختلف صورت
مهر ۱۱, ۱۳۹۹
بهترین فیلر زیر چشم - ژل زیر چشم
بهترین فیلر زیر چشم | همه چیز در مورد فیلر زیر چشم
مهر ۱۱, ۱۳۹۹

تفاوت ژل پرکننده و بوتاکس چیست؟

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس

تفاوت ژل و بوتاکس موضوع این مطلب آموزشی برای مخاطبین می باشد. تفاوت ژل و بوتاکس در کاربرد ، عوارض جانبی و … را در این مطلب آموزشی بخوانید.

ژل و بوتاکس

هر دو برای اصلاح یا جلوگیری از علائم پیری استفاده می شوند ، اما مواد پرکننده و بوتاکس کاملاً متفاوت هستند. در حالی که به طور معمول از پرکننده ها برای افزایش حجم و تجمع پوست استفاده می شود ، بوتاکس (که نام تجاری سم بوتولینوم است) به طور موقت سیگنال های عصبی را در عضلات که تزریق می شود برای محدود کردن حرکت و درمان “خطوط بیان” مسدود می کند.

گزینه های درمان چین و چروک به طور فزاینده ای فراوان است. محصولات بی نسخه زیادی وجود دارد و مردم همچنین برای ارائه گزینه های با دوام بیشتر به ارائه دهندگان خدمات بهداشتی خود مراجعه می کنند. سم بوتولینوم نوع A (بوتاکس) و پرکننده های پوستی هر دو درمان طولانی مدت هستند. از هر روش می توان برای چین و چروک استفاده کرد ، اما تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد که باید در نظر گرفت.

تفاوت ژل و بوتاکس در کاربردها

بوتاکس و پرکننده های پوستی ممکن است به طور یکسان برای درمان چین و چروک صورت استفاده شود. هر درمان نیز از طریق تزریق انجام می شود. هنوز هم ، هر دو گزینه کاربردهای کمی متفاوتی دارند.

بوتاکس

بوتاکس خود یک شل کننده عضلات است که از باکتری ساخته شده است. بیش از دو دهه است که در بازار وجود دارد و برای درمان اختلالات عصبی که باعث ضعف عضلات می شوند مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای درمان میگرن و سایر شرایط پزشکی استفاده می شود.

برای درمان چین و چروک ، بوتاکس در درجه اول برای درمان چین و چروک پوست استفاده می شود. این چین و چروک ها به طور طبیعی در اطراف چشم و دهان و همچنین در بین ابروهای شما ایجاد می شوند. آنها با افزایش سن بارزتر می شوند. تزریق بوتاکس باعث شل شدن عضلات نزدیک این چین و چروک ها می شود. عدم حرکت عضلات باعث کاهش چین و چروک های پویا می شود.

یک تفاوت ژل و بوتاکس اینکه بوتاکس برای خطوط ریز ناشی از تجزیه کلاژن استفاده نمی شود.

ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما عضلانی را که به چین و چروک خاصی که می خواهید درمان شود ، تزریق می کند. روند تزریق به خودی خود فقط طی چند هفته با نتایج قابل توجه انجام می شود.

ژل پرکننده پوستی

پرکننده های پوستی چین و چروک صورت را نیز درمان می کنند. آنها در درجه اول برای درمان خطوط لبخند استفاده می شوند ، اگرچه از پرکننده ها می توان برای جمع شدن لب ها و گونه ها نیز استفاده کرد. گاهی اوقات ، آنها برای درمان دست یا برای کاهش زخم استفاده می شوند. پرکننده های پوستی برای جمع شدن سایر نواحی بدن ، مانند پستانها ، تأیید نشده اند.

پرکننده های پوستی اشکال مختلفی دارند و مانند بوتاکس ، قابل تزریق هستند. برخی موقتی هستند و در درجه اول برای بافت های نرم صورت در امتداد خط لبخند استفاده می شوند.

اداره معتبر غذا و داروی ایالات متحده گزینه های زیر را تأیید کرده است:

کلسیم هیدروکسیلاپاتیت (Radiesse) ، یک محلول ژل موقت که به مدت 18 ماه ادامه دارد

کلاژن ، یک ماده موقت است که تا چهار ماه دوام می آورد

هیالورونیک اسید ، یک ماده موقت است که بعد از 6 تا 12 ماه اثر خود را از دست می دهد

poly-L-lactic acid (Sculptra، Sculptra Aesthetic) ، ماده ای ساخته شده توسط بشر که حدود دو سال دوام دارد

مهره های پلی متیل متاکریلات ، تنها نوع دائمی پرکننده پوستی موجود است

"<yoastmark

تفاوت ژل و بوتاکس در تاثیر ژل و بوتاکس

آیا بوتاکس موثر است؟

طبق آکادمی چشم پزشکی آمریکا (AAOS) ، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد نتیجه ایجاد می کند. در طی یک هفته پس از تزریق ، اثرات محسوسی را مشاهده خواهید کرد. عوارض جانبی حداقل هستند و بیشتر آنها بعد از مدت کوتاهی از بین می روند. اگر شرایط خاصی داشته باشید که از آن جلوگیری می کند ، ممکن است متوجه اثرات کامل بوتاکس نشوید. باید پیش از موعد در مورد تمام این خطرات احتمالی با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود صحبت کنید.

پس از تزریق ، می توانید فعالیت های روزمره خود را بدون هیچ زمان بهبودی ادامه دهید. اثرات بوتاکس حدود 3 تا 4 ماه طول می کشد. اگر می خواهید نتایج را حفظ کنید ، به درمان های اضافی نیاز خواهید داشت.

ژل پرکننده های پوستی چقدر موثر هستند؟

پرکننده های پوستی نیز موثر شناخته می شوند و نتایج به طور کلی بیشتر از نتایج بوتاکس دوام می آورند. هنوز بسته به نوع دقیق پرکننده ای که انتخاب می کنید ، نتایج متفاوت است. مانند بوتاکس ، پس از اتمام پرکننده ها به درمان های نگهداری نیاز خواهید داشت.

تفاوت ژل و و بوتاکس در عوارض جانبی ژل و بوتاکس

همانند سایر اقدامات پزشکی ، بوتاکس و پرکننده های پوستی می توانند با خطر عوارض جانبی همراه باشند. در صورت وجود شرایط پزشکی قبلی ، ملاحظات ویژه ای نیز برای گفتگو با ارائه دهنده خدمات بهداشتی شما وجود دارد. تمام خطرات و مزایای زیر را کاملاً بسنجید.

خطرات و عوارض جانبی بوتاکس

طبق AAOS ، بوتاکس فقط برای افراد با سلامتی توصیه می شود تا خطر عوارض جانبی را کاهش دهد.

  • عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:
  • کبودی در محل تزریق
  • افتادگی پلک که رفع آن ممکن است چندین هفته طول بکشد
  • قرمزی و تحریک چشم
  • سردرد

مصرف قطره چشمی قبل از تزریق بوتاکس ممکن است به کاهش احتمال بروز برخی عوارض کمک کند. همچنین برای جلوگیری از کبودی باید چند روز قبل از مصرف داروهای رقیق کننده خون جلوگیری کنید.

بوتاکس توصیه نمی شود اگر:

باردار یا پرستار هستند

عضلات صورت ضعیفی دارند

در حال حاضر دارای مشکلات پوستی مانند پوست ضخیم یا جای زخم های عمیق هستند

مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس یا نوع دیگری از بیماری عصبی عضلانی هستند

خطرات و عوارض جانبی پرکننده های پوستی

ژل پرکننده های پوستی احتمال خطر و عوارض جانبی بیشتری نسبت به بوتاکس دارند. عوارض جانبی شدید نادر است. عوارض جانبی متوسط ​​معمولاً طی دو هفته از بین می روند.

برخی از عوارض جانبی عبارتند از:

  • واکنش آلرژیک
  • کبودی
  • عفونت
  • خارش
  • بی حسی
  • سرخی
  • جای زخم
  • زخم

در موارد شدید ، تورم طولانی مدت صورت ممکن است رخ دهد. کیسه های یخ می توانند بی حسی و تورم موقتی را برطرف کنند. برای کاهش خطر این عارضه جانبی و موارد دیگر ، اگر برای پرکننده خاص توصیه می شود ، قبل از تهیه پرکننده پوست ، آزمایش آلرژی را انجام دهید.

ژل پرکننده های پوستی برای افرادی که سیگار می کشند دلسرد نمی شوند. همانند تزریق بوتاکس ، در صورت داشتن سلامت کامل ، بهترین نتیجه و عوارض جانبی کمتری را دریافت خواهید کرد.

نتیجه گیری در مورد تفاوت ژل و بوتاکس

ژل فیلر ممکن است نتایج طولانی مدت بیشتری ایجاد کنند ، اما این تزریقات همچنین عوارض جانبی بیشتری نسبت به تزریق بوتاکس دارند. همچنین باید به خاطر داشته باشید که بوتاکس و فیلر مشکلات کمی متفاوتی را درمان می کنند و معمولاً در نواحی مختلف صورت استفاده می شوند. همچنین ممکن است از آنها به عنوان درمان های رایگان برای دستیابی به نتایج دلخواه استفاده شود. تمام گزینه های خود را با دقت با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود بسنجید.


بوتاکس ها

 مصپورت                        دیسپورت                       کنیتوکس                    دیستون                     نورونوکس

 


ژل های فیلر

ژل ژوویدرم               ژل پروفایلو             ژل پرفکتا             ژل آیدیا              ژل رووفیل              ژل سیتوسیال           

 

دیدگاه ها بسته شده است

پزشک هستید؟ با ما در ارتباط باشید